Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Friday, April 16, 2010

~~~Dalam dilemaaaa~~~

Sekarang nak wat entri pasal baby stuff n bakal ibu nye barang masa pantang nanti yg aku tak beli lagik n dalam dilema nak beli...ingat org nak kawin je ker dalam dilema..yg nak jadik ibu n bapak ni pun dilema tau...


antara barang2 yg dalam dilema nak beli:


1. Breast Pump

aku mmg dah tekad nak fully bf bb yg bakal lahir ni...biaq laa mcm mana keje aku sekali pun...chewahh...semangat berkobar2 ni...tp masalahnya, aku langsung tak reti pasal ni..naseb abik ada kawan opis aku yg bakal jadik ibu bulan depan tabah layan soklan2 aku...dia laa yg dok citer mcm2 pasal ni..n dia bagi aku website susuibu.com as panduan...

memula aku budget nak beli bp tu ms habis pantang, so sempatlaa sebelum masuk keje aku train anak aku guna botol...sbb ghisau masa tu tak der susu, nyesal n bazir je beli....hihuhuhh...tp bila aku baca2 balik, sepatutnya dah start ada bp tue masa pantang lagik, sbb masa pantang laaa, kita leh wat stok bnyk2..n masa pantang B kita akan rasa sakit, bengkak, so masa tu dah leh pump tok kosongkan B..ermmm, betui gakk kan...

bila dah baca gi2, aku pun teruih laa roger hb terchentaaa, ckp pasal benda2 ni..so, semalam n hari ni, kami dok browse pasal bp laaa, storage milk laaa, cooler bag laaa...hahahha...naseb baik kwn aku tu bgik panduan mana nak beli semua...so aku ni order jer laa...online shopping katakan...hahahhaha...

so sekarang tinggal breast pump n cooler bag x beli lagik...usha2 bnyk dah kt tenet...mcm nak beli Spectra 3...sebb yg tu boleh add on tok jadik dual pumping....bila masuk keje nati, beli jer breast shield satu lagik..harga paling murah aku survey RM326 dekat http://www.enjoybreastfeed.com


2. Car Seat/Carrier/Stroller

Ni lagik satu masalah besar nak beli...asai melibatkan pengeluaran duit yg bnyk sekali guih akan jadik masalah laa...hihihi...

since aku akn berpantang dekat umah mertua 2minggu terakhir kt Paka, so ni mcm benda wajib yg kena ada...sebb perjalanan yg pnjang 6~7jam, aku rasa tak mampu nk meriba anak aku sepnjang jln...

satu lg sebb aku masuk keje je, kena antar anak g nurseri/BS...tak der sapa nak jaga dia...mak aku tolong abah aku pagik...so terpaksa laa hantaq anakku terchenta bg org lain jaga...so,keperluan yg penting gak car seat nie...gila tak...mcm mana aku nak drive nanti kalo tak der benda nie...sorang2 plak tu...kang dia nangis, aku mesti Gabra punyalaa...dengan jam di pagik hari lagik...

kami dah usha bnyk car seat, smpai tak tau yg mana baguihhh...nak beli yg from birth ke sampzi umur 2 tahun...atau yg sampai besar sikit...atau nak beli carrier ker..ermmm...buntu2...tp kalo nak yg affordable n tak mahai sangat, SC laaa...cantik gak design dia..ermmmmmmmm

so kalo sesapa ada cadangan, sila utarakan yer.....


Stroller aku tak kisah sgt, sebb yg tu later boleh beli...tak laa sepenting car seat nie...huhuh...tp akan jadik masalah gak, yerlaa, muat ke ngn keta aku yg ciut miut itu...hihihi...ahhhhh, nanti2 laa pk...hihihi..boleyyyyy


3. Jamu/Set Bersalin

Ni pun leh jadik masalah ....hahhaha...sebb tak tau mana yg baguih...takut kang beli tak sesuai tok badan...takut panas dalam..yerlaa, bila benda2 berkaitan jamu ni mesti laa panas kan...kalo murah tak per, beratuih gak...

budget nak beli Leesa Formula, tp masih dalam pertimbangan lagik...

so yg ni pun kalo ada sesapa yg boleh bagik cadangan, sangat2 laaa dihargai.....

No comments: