Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Thursday, February 10, 2011

hoi hoi hoi...

wah, lama gila nak update blog nie...lama gila yang amat sangat...

haa, sekarang nie aku dah pindah kuantan...maksudnya aku dah berenti kerje...sebenrnya comp aku ada offer VSS n aku setuju amik VSS tue...so kira berenti berduit aaaa..hehehehe...aku pikir2 bila lg aku nak berenti n duduk jauh2 ngn hubby...iyad pun dah makin harie makin besar..kesian gak kat dia...so, maybe ini laa masa yg paling sesuai untuk aku berenti keje...kalo tak, aku serba salah nak berenti...hehehhe...so, sekarang nie jawatan aku:SURIRUMAH SEPENUH MASA...hehhehehe....gerun gilaaa...tapi aku akan kerja n nak kerja..maybe jawatan nie hanya sementara waktu sahaja...tak boleh oo sorang je keje,lambat dapat simpan duit..hehehhe...lagipun tahun depan inyaALLAH, umah yg kami beli akan siap..so sememangnya banyak gila duit kena guna..bukan nak renovate umah pun, tapi nak masuk umah tue pun macam2 dah kena beli kan...duk umah sewa nie memula masuk pun beriban habis, ini kan lagik umah sendiri..paham2 je laaa...hehehe...


haa, citer pasal iyad..dia sekrang dah 8bulan 1 harie...hehehhe..macam2 ragam dah budak kecit nie...lagikbesar lgik banyak ragam..hehhehe..kekdng mencabar iman n kesabaran gak aaa...tapi pikirkan dia nie kecit lagik, kena tahan gak laa kemarahan..hehehhe...

berat dia dah 8.45kg..panjang tak tau..heheheh...dah leh mngesot dah...masa awal2 7bulan hari tue..merangakak belum lagik..tp dah start angakt2 bontot dia yang tak berapa nak montok tue...hehhe..just wait for the rite time kot...hehehhe....makan 3 kali sehari..pagik makan biskut/nestum, tengahari n malam makan porridge and puri buah..hehhehe...sekarang pantang kalo tak nampk mummy dia depan mata, nganga saja..kekdng wat pekak je laa...nak wat macm mana..kalo layan ngat, tak jadik keje kita..dok je sebelh dia..dahlaa bnyak keje kat umah ni nak wat..hehehe..biar aa dok bertiga pun..bnyk gila keje..kalah aku rasa org yang berkerjaya..hehhehe..sungguhhhhhh....aku kan pernah keje, so aku tau laaaa mcm mana kehidupan org bekerjaya n surirumah..ehehhhe....tetiap arie aku akan bacakan flash card tok iyad..huruf n numbers...bila habis je baca, mula laa dia nangeh nak lagik...adui laaa..hehhhee...aku takut dia bohsan jer (sebenarnya mummy dia pemalsss...)..hehhehe...iyad dah ada high chair dah..maksudnya dia dah leh duduk..bukan duduk sendiri..tp duduk dengan sokongan..ehhehehe....bila dah ada high chair nie, sennag laa nak bagik makan...hehhehe..kalo tak, dok atas bouncer dia tue, mcm2 gelagat si iyad nie...aku rasa bouncer tue mcm nk tumbang..hehhehe...

okay laa, anak aku nie mengamuk plak nak tido kot...apa2 nanti aku sambung lagik yer...

p/s: nanti aku upload kan gambo umah sewa aku di kuantan nie, gambo terbaru iyad n gambo umah baru yang kami beli..hehhehe....daaaaaaaaaaaaa

No comments: