Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Wednesday, May 12, 2010

~~~SOGO.....SOGO...SOGO...~~~

Ahad - 9/6(pagikkkkk..)
**********************

kan aku ada citer nak g SOGO ahad kan...so ahad tu kami bangun pagi ni sebb tak mau stuck dalam jam..hahhaa..kol 9 pagik dah tolak ke SOGO...ingat nak singgah bf kat area bangsar tp tak tau nak makan kat ner lak..so last2 decide makan kat area2 SOGO jer...


kami sampai dalam kol 9.50pg kat SOGO...ingat kami laa org yg pertama sampai...konon kononnya laa...tp bila je masuk parking, YA ALLAH, punya laa ghamai org...pintu SOGO tak bukak lagik org dah start beratur n menunggu...gila kentanggggg...aku pun tak sure kol berapa baru bukak..so decide lepak dalam keta je memandangkan aku pun tak larat nak diri lama2...hahha..so, bila kol 10 gitu, pintu pun dah bukak..tp kami tak teruih g warehousesale tu, sebb dua2 dah kebulur tahap cipan..singgahla makan kat Kampung Boy Kopitiam dalam SOGO...melantak dulu baru laa g shopping kononnya...


aku pun sengal sebb tak ingat warehouse tue level berapa..naseb baik ada sorang mak guard ni mcm memahami kami nk g mana tnpa ditnya..hahha..dia kata warehouse tingkat 7...hahaa..
sampai2 ke level 7 tu, kena tunjuk maybankard atau sogo card...sebb warehouse ni tok invited guest only...chewahhh...kesian nenek depan kamik tu, tak leh masuk sebb tak der dua2 kad tue...kesian dia...


so, masuk2 je, mmg ghamai la org...kami dtg pun sbb nak beli car seat je..so mmg tak tengok benda lain, memang aim benda tu je..hahaha...masuk dalam dewan tu bahgian kanak2, cari2 car seat takder..aku dah hangin dah...kenapa dalam catalog ada, pastu bila g takder...3,4 kali pusing gak laa dalam dewan tu, semata2 nak cari...pastue bila aku n hb aku mcm dah putus asa, kami pun kuar..mmg masa tu dah sumpah seranah dah dlm hati...kikiki...


pastue bila kuar, nampak mcm ada lagik barang2 dislpay kat area foyer tu...ghuper2nya benda yg kami cari ada kat situ..hahha..tue laa cepat sgt putus asa...hadui laa....hahha..


kan ada 2 jenis car seat halford dalam katalog tue, tp tinggai satu je..huhuh..yg satu lagik habis...so lepas dah belek membelek, kami pun beli laa yg satu tu...ada satu lagik, tp harga mcm agak mahai laa...dari rm779 jadik rm510..so aku pk2 tak payah laa amik mahai2...setakat nak dok je kan..huhuhu....so amik laa yang harga rm359 tu...


tnya adik tu dia kata semua keta leh masuk, ok laa...tp sebb masa g SOGO tu bawak keta hb aku, so mmg tak der maslaah sebb keta dia lagik besar ckit je...bila dah bayar semua, hantar laa ke keta...kesian hb terchenta seb kena hangkut benda tu..tak der troli plak tu...dah laa berat nak mampuih..tak per laa, demi anak terchentaaa kan...lautan luas sanggup direnangi...chewahh..konon.....


dah letak barang dalam keta, kami nak g bahagian kanak2...sebb sebelum ni kami beli 3pasang je baju lengan pendek, so rasa tak cukup, so rasa nak tambah lagik 2 pasang..kali ni g terasa mcm susah plak nak cari baju..hahha..ke sebb mood nak beli baju dah tak der ke hapa ke tak tau laa...hahaha..lama giler dok cari baju tok newborn..semua warna putih...benci tau...cuba laa wat warna itam ke, hijau ke...hahaha...ni putih je..layu jee tengok...


dah dapat 2pasang, cari bath tub plak...mmg aim nak amik sweet cherry je sebb paling murah...tak payah mahai2...dulu kita mandi, mak kita letak dalam besen je..hahahha...tengok harga rm29.90..pastue cakap ngn hb, eh kat jusco mcm lagik murah..hahha..so tak jadik amik..aku kan kedeks nyer org...berkira..hahhaha...


pastu cari plak botol susu Baby Kiko..macm aku citer dalam n3 sebelum nie..hehhe...amik 2botol...


dah mcm settle semua, kami pun balik..nak kuar dari parking pun jenuh..punya laa ghamai org nak balik...gila laaa...


lepas ni nak g amik mak aku kat Alamanda..pastue singgah beli breast pump kat Fabulous Mum plak..huhuhu...

No comments: