Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Monday, July 19, 2010

~~40 hari..~~

hari ni genap 40 hari aku berpantang koboi..kikikiki...

sepanjang pantang koboi ni, aku bertungku, berbarut....alhamdullilah, perut yg dulu kembang dah kecut skit..kikiki..ayat perasan sendiri...kalo lepas kuar sepital aku try suar track aku, tak muat..tp sekrng dah muat, kira dah kurus sikit laa kan..hihihihi...


bb iyad membesar tanpa kehadiran papa dia di sisi...papa tak leh balik sayang..papa kena keje..cari duit nk beli pampers awok...hihihi...

hubby ku hanya akn balik awal bulan depan...so sepnjang tu, aku kena urus bb iyad dengn bantuan mak aku...tak perla, bb iyad pun dah okay skit..dah besar...kalo memula dulu mmg aku agak stress nk jaga bb iyad..tu org kata, pengalamn mematangkn seseorang...chewahh..


tp aku tak der laa pro sgt, kira ok laa sekrang..ok skit..kalo awal2 pantang, agak kerap air mata aku mengalir..hihihihi..jujur giler cerita..tp sekrng alhamdulillah, air mata dah jarang ngalir kecuali kalo aku rindu kn hubby aku..hihihi..


rindu ooo walaupun dah setahun kawin n dah ada anak...hihihi..


progress bb sekrang tak banyk sgt..cuma yg aku perasan, setiap kali dagu dia digeletek, dia akn SENYUM..itupun kalo dia gud mud..kalo tengh lapar, dok usik dagu dia, takder makna nk senyum...hihihi..


tak sabar rasanya nk tengok dia senyum kalo di agah...mesti comel..chewahhh...hihihi...


mlm2 sekrng sejak aku dah pandai nyusu secara berbaring, kalo ditnya pukul berapa bb iyad bngun nk minum susu, harem aku nk tau...hihi..yg aku tau setiap kali dia merengek, aku bg susu, make sure idung dia tak tertutup, tkut lemas, aku pun diulit mimpi...hihihi...tak tengok jam babe..hihihi..


kalo dulu, setiap kali dia bangun mesti aku nengok jam...kol berpa dia bangun n tido balik..hihihi..


kalo dulu dok menghitung hari bila nak habis pantang, seakarang aku menghitung hari bila hubby aku nak balik..tp makin dekat hubby aku nak balik, maksudnya makin dekat laa aku nak masuk keje balik..


risau sebenarnya sebb aku sekarang masih tak pasti lagik berapa ml anak aku minum susu setiap kali menyusu..so tak tau laa aku mampu nak mengepam banyak tak stok untuk bb iyad..harap2 bb iyad dapat minum susu badanku paling kurang 6bulan..biar kita aim 6bulan dulu, jgn aim tinggi...nanti kechewa..hehehhe...


tp yg bestnya sepanjang bulan posa ni mak aku jaga dulu bb iyad..after tue puasa baru pk nak hantar nursery mana..kesian kecik2 bb iyad dah kena hantar g nursery,,nak wat camner,,kena redha laa..mesti masuk keje nanti aku akan rindu bb iyad..huhuhu...


papa, cepatlaa balik...bb iyad rindu kat papa...


tinggal lagi 4 hari aku nak habiskan pantang aku nie, lepas tu yess, aku bebas nak makan apa jer..chewah...


ni gambo terbaru bb iyad tengah senyum....


2 comments:

Aku Seorang Mommy Kepada Fizry said...

iyad botak sudaa...aiiyohhhh..muka cam ko la zie...aku tak nampak tang mana la ghupe jijoe..tang senyum kot....

muziani said...

hehhehe..yer ke macam muka aku..hahhaha...muka leh ubah2 kan budak2 nie...next month mcm muka jijoe plak...