Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Friday, July 30, 2010

~~Hati Manyak Hepi..~~

Semalam aku n hubby ke KWSP..tok urusan nak kuarkan duit dari Akaun II tok pembelian umah..renyah gila prosedur dia..tp sbenarnya salah aku..hehehe..aku salah paham baca dokumen2 yg dia perlukan. sebb tu jadik renyah..kalo tak, senang jer..bb iyad aku tinggal ngan mak aku kat umah..payah laa nak bawak bb kalo melibatkan urusan2 gini..kang tengah2 cap jari, anak nangis nak susu..haru..hehhee..

so pada sesiaopa yng nak kuarkan duit tok pembelian umah, guna borang 9c yer..make sure semua dokumen kat bawah nie ada:

1. salinan IC
2. buku bank -- photostat muka depan jer...
3. s n p -- sila photostat walau setebal mana pun..hehee
4. surat offer dari bank
5. sijil nikah -- yg nie kalo nak kuarkan akaun II laki n bini..hehee..

semua ada, sennag keje..tak sampai setengah jam settle..tunggu duit masuk je dalam bank..hehehe..


after selesai je urusan KWSP tu, apa lagik, panjang langkah laa kami..teruih merempit g MV..hahaha..mentang2 laa anak kat umah..heehhe..memula ingat g sana nak survey baju kije laki aku sebb dia kena g training kat SABAH..waaa, nak ikut...huhuu...tp last2 menyimpang jauh dari tujuan asal...bukan dia shopping, bini dia yang shopping...hasilnya....
tadaaaaaaaaa....hehehe...2 helai baju aku rembat..hehhee..tq laa suami ku sebb belikan baju ni..hadiah anniversary..hehehhe..
ni hubby aku berkenan...so of cos kna amik...

tang ni aku berkenan...wajib rembat..hihihi..

suka sangat ngn baju ni...sangat2 suka okay..awal2 dah kena sound ngn hubby..dia soh cr baju yg mcm mak org skit...kihkihkih....tua plak easa...tak sabar hokay nak pakai...huihihi..

kol 6.20 ptg baru kuaq dari MV...memula budget kol 5.30ptg wajib kuar dari MV, tp mmg lupa daratan betui mummy n papa iayd ni...hehhee..sebenarnya dalam hati ghisau gak sebb tinggalkan 2 set susu je tok bb iyad...takut tak cukup..tp membeli belah mengatasi segalanya..hahha..otw balik tu mak aku kol, tnya susu dah habis..mcm mana..naseb baik ada susu emergency yg aku pump pagik tadik, leh laa guna susu tue, kalo tak, mengamuk laa bb iyad...mesti bergegar umah..kesian opah...huhiihih..

No comments: