Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Thursday, July 22, 2010

~~Selesai Masalah..~~

Hari ni aku agak gembira sebb impian aku tok beli peti ais tercapai...hihii....bnyk sgt masalah...bukan laa masalah duit, tp masalah dalamn yang lain..




tujuan aku nak beli peti ais ni pun sebb aku nak wat stok ebm tok bb iyad terchenta...alhamdullilah setakat ni bb iyad masih menyusu badan...aku tak bagi lagik susu cap lembu lagik kat dia...cuma masa first day dia bb iayd lahir, nursery dah bagik fm sebb masa tu bb iyad tak cukup minum susu badan aku..yerlaa, memula nak belajar menyusukan bb iyad bukan senang..dengan pengalam tak der..aku redha je time tu sebb tak mau bb iyad lapar..lepas tu aku nekad nk susukan bb iyad at least 6bulan...kalo ALLAH masih beri aku nikmat susu, aku akan usahakan sampai bb iyad 2 tahun...

sekarang ni pun aku tengah pulun wat stok untuk bulan posa sebb aku ada terbaca yg bulan posa bekalan susu akan berkurangan ..yerlaa, dengan tak minum n makan...sekrang ni pun susu yg aku pump tak laa semeriah org lain yg sekali pump leh dapat sampai 8oz,9oz...aku paling bnyk pun 4oz sekali pump...tp aku takkan berputus asa, aku akan ikhtiar kan untuk tambahkn susu dalam bdan aku..hihihi..tp walaupun bnyk mana susu aku dpat, aku tetap bersyukur..sebb aku tau bnyk lagik ibu2 kat luar sana yg nak susu kan anak mereka tp tak berjaya...

sekarang aku dah start amik fenugreek untuk tambhkan susu badan..ada org kata menjadi..tp ikut jugak kesesuaian badan..tak per, yg penting aku ikhtiar..insyaALLAH ada laa rezeki bb iyad nanti..aku jugak dah start makan neurogain balk sebb nurse doktor yg aku selaku check tu kata makan neurogain leh pektkan susu..tak per, aku ikhtiar jugak...aku pun sekarang tetiap ari dah minum madu ngn air suam..ni pun org kata leh tambahkan susu badan...aku ikut jugak petua ni, ikhtiar...semuanya datang dari ALLAH, n aku hanya mampu iktiar n usaha,.hehhee..cam ustazah plak..

aku ada try makan phytonatal dr nr start 2 hari lepas...sbb leh tambahkan susu badan antra khasiatnya..tp sebb badan aku tak pernah makan jamu, nampak nya tak begitu serasi...jenuh jugak laa kuar masuk toilet....huhuh..tak sanggup aku, aku surrender makan jamu..hihihi..

hari nie dah 43 hari aku berpantang..pantang koboi ye semua...pantang pun leh aku ke hulu hilir naik keta..hahhhaa..mak aku pun dah start bagik makan sambal dah start semalam..hehehe..apa lagik, aku bedal laa ikan kembung sambal feveret aku semalm..habis sekor ikan aku makan..hehhehe..

keyla, aku pun tak tau nak melalut apa lagik...nanti aku story mory lagik yer...

haaa, update bb iyad, aku perasan rambut bb iyad mcm dah bnyk tumbuh..hehhehe..tak sabar nak tengok bb iyad berambut semula..hehhee...mummy n papa sayang sangat bb iyad...dia tengah tido tu, sebb tu leh menghupdate...hehehe..:)

No comments: